Hoe werkt de beeldbank?

Als u op de link klikt met de omschrijving “beeldbank Projector” komt u in het fotoarchief van Stichting Projector. Als u in de beeldbank bent treft u diverse mogelijkheden aan om naar specifieke foto´s te zoeken. Dat kan bijvoorbeeld op straatnaam, plaatsnaam, periode of persoon. Als u op een foto klik ziet u tevens de beschikbare informatie.

Hoe gaan we om met auteursrecht?

Bij elke foto die wij tonen zijn wij in principe de rechthebbende, dat kan ook betekenen dat de rechthebbende ons toestemming heeft gegeven om de foto op de beeldbank te plaatsen. Ondanks zorgvuldig onderzoek is het mogelijk dat het auteursrecht toch bij een derde ligt. Dat recht vervalt zeventig jaar na overlijden van de maker. Indien u meent de rechthebbende te zijn, verzoeken wij u vriendelijk contact met ons op te nemen, zodat wij samen naar een oplossing kunnen zoeken. Desgewenst halen wij de foto uit de beeldbank.

Heeft Projector ook belangstelling voor mijn foto´s?

Als u zelf foto´s heeft die naar uw mening zouden passen in de beeldbank, bespreken wij graag de mogelijkheden van plaatsing met u. Het belang en de kwaliteit van de foto(`s) worden daarbij beoordeeld. U kunt de foto´s aan ons schenken. Neemt u dan contact met ons op via de e-mail of telefoon.

Wordt de beeldbank nog verder uitgebreid?

Wij hopen in de loop van 2022 onze beeldbank redelijk gevuld te hebben. Wij willen de komende jaren werken aan verdere uitbreiding. Hoe snel dat zal gaan hangt uiteraard af van onze vrijwilligers.

Wat te doen als er fouten worden geconstateerd?

Wij besteden de nodige zorg aan de beschrijving van de foto´s. Niettemin is het mogelijk dat u iets ziet of leest wat niet klopt. Wij verzoeken u in dat geval via e-mail of telefonisch contact met ons op te nemen. Ook kunt daarvoor het contact formulier gebruiken.

Wat zijn onze gebruiksvoorwaarden?

De afbeeldingen die u ziet zijn vrij downloadbaar. u krijgt dan een foto met een beeldmerk.

Klik hier om naar de beeldbank te gaan.